בית חולים בקרית אתא

שתפו

בית חולים בקרית אתא

ב-26.02.20, חמישה ימים לפני מועד הבחירות (אשר נקבע ל—02.03.20), זה סוף סוף קרה, אבן הפינה להקמת בית חולים בקריית אתא הונחה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן.
בית החולים החדש, עתיד להיות הגדול באזור, להתפרש על פני שטח של כ-150 דונם בנוי ולהכיל לא פחות מ-2200 מיטות אשפוז.
הליך תכנון בית החולים מתבצע תוך שיתוף פעולה עם משרד הבריאות, כאשר ההחלטה על הקמת בית החולים התקבלה בעקבות הבנת המצוקה במיטות אשפוז בבתי החולים באזור הצפון.

3 שלבים עיקריים להקמת בית חולים בקרית אתא

הקמת בית החולים החדש בקרית אתא, עתידה להתבצע ב-3 שלבים עיקריים – כאשר בכל אחד ממהלך שלושת השלבים עתידים להתווסף עוד מחלקות ומיטות אשפוז במחלקות השונות העתידות להיפתח בבית החולים, עד להשלמת הליך ההקמה.
בשטח בית החולים אף מתוכננים להיות מוקמים מכונים רפואיים רב תחומיים, יחידות שירותי פרא רפואיים, שירותי רווחה, מרפאות ומרכז החלמה רחב ידיים עבור המטופלים ובני משפחותיהם. 

בית החולים החדש אשר יוקם בעיר, עתיד לשרת אוכלוסייה המונה כ-650 אלף איש והמתגוררים באזור הקריות ובישובים המצויים בין שפרעם לכרמיאל – ישובים שכרגע תושביהם לא זוכרים למענה רפואי נגיש והולם וכחלק מכך, אמורים לנסוע קילומטרים לא מעטים על מנת להגיע לבית חולים.

תוכנית בנייה גדולה במיוחד

בית החולים אשר יוקם בקרית אתא, מהווה כאמור רק חלק אחד מתוך תוכנית בנייה גדולה ושאפתנית במיוחד, אשר תכלול גם הקמה של מוסד אקדמי, העתיד להתכתב ולעבוד בשיתוף פעולה עם בית החולים, כמו גם לא פחות מ-19 אלף יחידות דיור אשר עתידות להבנות באזור – צעד זה עתיד להכפיל את מספר תושבי קריית אתא וכמובן, לספק מקומות עבודה חדשים עבור תושבי העיר עצמה ועבור תושבי הסביבה הקרובה.

 

 

כתבות נוספות