סקירה של קריית אתא

שתפו

קריית אתא הוכרזה כעיר בשנת 1969 ומאז ועד היום, העיר התפתחה וצמחה עד בלי היכר וזאת רק ההתחלה…

כיום, חיים בעיר כ-54,000 תושבים וכל התחזיות מעידות על כך שבתוך מספר שנים, היא עתידה להכפיל את מספר התושבים.
הסיבה לגידול המהיר בכמות התושבים, טמונה בראש ובראשונה בשכונות החדשות אשר נבנו בעיר בשנים האחרונות והעתידות להיבנות גם בשנים הקרובות.
כך לדוגמא, בסוף שנות התשעים של המאה הקודמת, נבנו בעיר 2 שכונות חדשות, הכוללות מספר רב של בתים פרטיים: גבעת רם וגבעת טל. שכונות אלו, משכו אליהן משפחות צעירות רבות, אשר מתגוררות בהן עד היום.

בשנת 2012, החלה להיבנות בעיר שכונה חדשה נוספת "גבעת אלונים", והשכונה החלה להתאכלס בשנת 2018.

תוכניות לעתיד

בשנת 2018, אישרה הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור, תוכנית בנייה רחבת היקף בהליך מזורז בקריית אתא.

התוכנית אשר אושרה עתידה לכלול כ-4000 יחידות דיור ולא פחות מ-12,000 מטר של שטחי מסחר, אשר ישולבו עם מבני מגורים, מבני ומוסדות ציבוריים שונים.

עוד בתוכנית, הקמה של פארק עירוני אשר עתיד להשתרע על שטח של כ-72 דונם.
התוכנית הזאת מהווה שלב חשוב נוסף בדרך להפיכה למוקד עירוני במטרופולין חיפה, כאשר המטרה למשוך לעיר עוד ועוד זוגות ומשפחות צעירות ולספק להם דיור איכותי ומקומות תעסוקה.

התוכנית הזאת, מהווה רק צעד ראשון בדרך למימוש תכנית גדולה יותר אשר אושרה שנה מאוחר יותר (2019). ע"פ תוכנית זאת השכונה החדשה (מתחם גלעם), אשר תוקם מצפון לקריית אתא, תתפרס על פני שטח של 6,400 דונם, תכלול 12 אלף יחידות דיור, 1.2 מיליון מ"ר של שטחי משרדים, בית חולים חדש אשר עתיד לקום בשטחה, אוניברסיטה חדשה ורכבת קלה אשר אמורה לעבור באזור ולמעשה לחבר את אזור נצרת עם חיפה.

עם הפנים למרכז

העתיד מאיר פנים לקריית אתא ולא רק בזכות השכונות החדשות אשר עתידות לקום בה. בשנת 2019 התקבלה החלטה להאריך את כביש 6 צפונה, עד לקריית אתא (מחלף סומך).

החלטה זו משרתת לא רק את תושבי קריית אתא אלא גם את תושבי הערים הצפוניות לה, כמו עכו, נהריה ושאר הקריות, אשר נהנים מקיצור הנסיעה למרכז הארץ ובחזרה.

אין ספק שמשהו טוב (ואפילו טוב מאוד) עובר על קריית אתא ולכן, מי שבוחר להשקיע בעיר או מתכנן לעבור להתגורר בה בשנים הקרובות, לוקח קרוב לוודאי החלטה חכמה.

כתבות נוספות